30 oktober Världen är allt konstig ibland!

Tänkte berätta lite om gårdagen då vi 5 (Edman, Björk, Moa, Ebba) åkte in till Göteborgstingsrätt för att gå på en rättegång. Vi hittade en rättegång som verkade intressant. Klockan 13.00 var det insälpp men som otur va var det bara  jag och Edman som kom in. där inne var det jätte litet, jag som förväntade mig läktare.
Rummet var inte större än ett klassrum och det fanns bara 11 åskådarplattser.
Satte mig längst in i hörnet efterssom jag förstod att jag skulle få sitta 4 meter ifrån han som var misstänkt. Brevid mig satt det två flickor som storgrät och sedan visade sig vara den misstänktes systrar!!
Han hade försökt mörda sin mammas nya man genom att hälla benisin på han och sedan tända på. Men han lyckades inte tända eftersom han fick bensin på sig själv och tog då fram en stor kniv och började jaga styvfadern som inte gjort något.
Tyckte det lät helt sjukt. Flera gånger under förhöret började han skratta och han satt och gäspade med.
Styvfadern han få fyra knivhugg i högeraxel innan den andra stoppades av andra.
Det äckliga var att se dom sitta mittemot varnadra och den misstänkte tittade inte på sitt offer en enda gång. Han ångrade inte heller vad han gjort och sa att han önskade att han var dör! Tänkt att få höra något sådant..
Han hade också planerat att mörda flera av sina "kompisar" i Stockholm där han bor.
Han lär ju få minst 10 års fängelse och förhoppningsvis mer.
Allt känndes så overkligt när visatt inne i salen.

Till något trevligare nu, var precis och bokade min halka och riskettan! känns riktigt bra måste bara ta och sätta igång med dom jävliga faserna nu men hoppas att det ska bli bra. Kvällen kommer nog spenderar med mina tre favoriter: Daniel, Idol och godis såklart.

Love Johanna

Kommentarer
Postat av: Moa

Ring mej puss

2009-10-30 @ 22:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0